Henk Post heeft als professionele schrijver talloze artikelen geschreven op de gebieden bedrijfskunde, strategie, informatietechnologie, communicatie en theologie.

Redactie

Henk Post heeft als professionele schrijver talloze artikelen geschreven op de gebieden bedrijfskunde, strategie, informatietechnologie, communicatie en theologie. Hij heeft een uitgebreide ervaring met de redactie van rapporten, beleids- en discussienota’s, business proposals, white papers, bedrijfsgeschiedenissen en andere professionele teksten. Dr. Post schreef in de jaren 1980 een van de eerste praktische boeken over de management buy-out. In de jaren 1990 schreef hij vooral over de toegevoegde waarde van informatietechnologie. In Exploring Corporate Strategy, ’s werelds best verkochte boek op het gebied van ondernemingsstrategie (meer dan 600.000 gebruikers) onder redactie van Gerry Johnson, Kevan Scholes & Richard Whittington, schreef hij een casestudy over Baan Company en haar webstrategie. Hij redigeerde het boek van de ondernemer Jan Baan, De weg naar marktleiderschap, dat in 2005 verscheen bij Prentice Hall. In 2014 verscheen onder redactie van Henk Post en Gerhard van der Schyff het boek Godsdienstvrijheid in de Nederlandse rechtsorde. Nationale en Europese perspectieven.